POLITYKA PRTYWATNOŚCI

1. Niniejsza Polityka prywatności określa szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników tj. każdej osoby korzystającej ze strony internetowej https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/ (dalej: „Platforma”) oraz zasady przetwarzania danych osobowych Klientów, tj. każdej osoby korzystającej z usług Administratora, których to dane są przetwarzane w związku z prowadzoną przez Administratora działalnością gospodarczą, w tym przede wszystkim świadczeniem usług dietetycznych.

2. Polityka Prywatności stanowi integralną część regulaminu Platformy dostępnego pod adresem https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/regulamin/ – dalej: „Regulamin”, a znajdujące się w Regulaminie definicje mają odpowiednie zastosowanie do niniejszej Polityki Prywatności, chyba że określone wyrażenia zostały bezpośrednio w niniejszej Polityce Prywatności zdefiniowane. 

3. Polityka prywatności określa:

– zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników wskazywanych w interaktywnych formularzach (formularz umożliwiający złożenie Zamówienia, formularz kontaktowy, formularz zamówienia Newslettera, rejestracji Konta);
– zasady dotyczące plików cookies wykorzystywanych przez Platformę;
– zasady przetwarzania danych osobowych przez Administratora w ramach realizowania Umów z Klientami (np. świadczenia usług dietetycznych).

1. Informacyjne podstawowe

1. Administratorem danych osobowych jest Patryk Puszkarz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Dietetyk Patryk Puszkarz, adres: Husów 293, 37-121 Husów, posiadający NIP: 8151816608 oraz REGON: 525334950– dalej: „Administrator”.

2. Użytkownicy/klienci mają możliwość kontaktu z Administratorem w następujący sposób:

a) telefonicznie – 881488290;

b) drogą mailową – dietetyk.patryk.puszkarz@gmail.com.

3. Administrator oświadcza, że nie został powołany inspektor ochrony danych osobowych.

4. Dane osobowe użytkowników są przetwarzane zgodnie z regulacjami wynikającymi z stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. – dalej: „RODO”.

2. Logi

W czasie korzystania przez Użytkownika z Platformy zostają zapisane tzw. logi – czyli dzienniki zdarzeń systemowych zawierające anonimowe informacje. Do zapisanych informacji należą:

a. publiczny adres IP komputera;
b.
adresy URL;
c. informacje o przeglądarce internetowej;
d. system operacyjny;
e. datę i godzinę dostępu;
f. informacje o sieci komórkowej;
g. preferencje językowe;
h. informacje o sieci komórkowej;

3. Pliki Cookies

1. Platforma realizuje funkcje pozyskiwania informacji o Użytkownikach Platformy i ich zachowaniu poprzez automatyczne zbieranie informacji, które zawarte są w plikach cookies – dalej: „Cookies”. Cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i pozwalają rozpoznać preferencje Użytkownika.

2. Cookies nie są wykorzystywane do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o Użytkownikach tj. Cookies stosowane w Platformie nie przechowują danych osobowych Użytkowników ani innych informacji identyfikujących od Użytkowników.

3. Przeglądarka internetowa z reguły domyślnie dopuszcza wykorzystywanie Cookies w danym urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie Administrator prosi o wyrażenie zgody na użycie przez niego Cookies. Jeżeli jednak Użytkownik nie chce by Administrator korzystał z Cookies, Użytkownik może zmienić ustawienia w swojej przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną obsługę Cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu Cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.

4. Platforma korzysta z narzędzi analitycznych Google Analytics (Google Ireland Limited), które zbierają informacje do celów statystycznych. Informacje obejmują odwiedziny na Platformie, w szczególności jakie podstrony Platformy Użytkownik odwiedził; czas, jaki Użytkownik spędził na Platformie czy czas przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami. W tym celu wykorzystywane są Cookies dotyczące usługi Google Analytics.

5. Celem stosowania Cookies na Platformie jest:

a) dostosowania zawartości Platformy do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności Cookies pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

b) tworzenia statystyk, pokazujących, w jaki sposób Użytkownicy korzystają Platformy, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

6.  Na Platformie Administrator posiada hiperłącza powiązane z serwisem Facebook tzw. pixel Facebooka oraz z serwisem Instagram tzw. pixel Instagram, które umożliwiają polubienie fanpage’a Administratora prowadzonego we wskazanych serwisach podczas korzystania z Platformy. Celem umożliwienia tej funkcji Administrator korzysta z Cookies dostarczanych przez serwisy.

7. W ramach Platformy stosowane są następujące rodzaje Cookies:

a) Cookies „sesyjne”, które są plikami tymczasowymi, przechowywanymi w urządzeniu końcowym do czasu opuszczenia Platformy

b) Cookies „stałe”, które są plikami przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas, który jest określony w parametrach Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika

8. Szanując autonomię Użytkownika, Administrator zastrzega, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi Cookies może spowodować trudności w korzystaniu z Platformy polegającej w szczególności na dłuższym czasie ładowania się Platformy, ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności, ograniczeń w polubieniu strony Administratora w serwisie Facebooku.

4. Zakres i podstawy prawne przetwarzanych danych osobowych

  1. Podstawą prawną przetwarzania danych Użytkowników/klientiów:

a) jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu nawiązania kontaktu, udzielenia odpowiedzi lub podjęcia działań zgodnie z żądaniem na podstawie zgody. Zgoda, o której mowa z zdaniu poprzednim zostaje wyrażona poprzez zaznaczenie odpowiedniego okna w interaktywnym formularzu;

b) jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celach marketingowych i promocyjnych usług świadczonych przez Administratora na podstawie zgody. Zgoda, o której mowa z zdaniu poprzednim zostaje wyrażona poprzez zaznaczenie odpowiedniego okna w interaktywnym formularzu;

c) jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu zawarcia i prawidłowej realizacji zawartych z Użytkownikiem uUmów, w szczególności dostarczenia zamówionych usług za pośrednictwem Platformy oraz rozpatrzenia reklamacji;

d) jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie wystawiania dokumentów księgowych i prowadzenia ksiąg rachunkowych;

e) jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji uzasadnionych interesów Administratora, w tym dochodzenie ewentualnych roszczeń przez Administratora.

f) jest art. 9 ust. 2 lit. a RODO w odniesieniu do danych osobowych dotyczących zdrowia przetwarzanych na podstawie zgody w ramach świadczenia usług dietetycznych.

g) jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO w odniesieniu do danych osobowych pozyskiwanych w ramach korzystania ze strony internetowej przez Użytkownika (zarządzanie stroną, usprawnianie strony i analiza danych związanych z korzystaniem ze strony, wykorzystanie plików cookies na stronie).

2. Danymi osobowymi Użytkowników objętymi przetwarzaniem za pośrednictwem Platformy są następujące kategorie danych:

a) w przypadku interaktywnego formularza służącego do złożenia zZamówienia jest to imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres email;

b) w przypadku interaktywnego formularza służącego do nawiązania kontaktu z właścicielem Platformy jest to: imię, adres email;

c) w przypadku interaktywnego formularza służącego do zamówienia nNewslettera jest to imię, nazwisko, adres email,

d) w przypadku interaktywnego formularza służącego do rejestracji Konta jest to: imię, nazwisko, kraj/region, adres e-mail,

e) w przypadku interaktywnego formularza służącego umówieniu się na wizytę jest to: imię nazwisko, adres e-mail, dane o prowadzonej działalności gospodarczej,

f) w przypadku korzystania z Platformy (w zależności od ustawień plików cookies) jest to: adres IP, nieidentyfikujący sposób korzystania ze strony (np. przeglądane podstrony, czas spędzony na stronie, informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, kliknięcia w poszczególne linki, źródła, z którego przechodzi się do strony), nieidentyfikujące informacje na temat Użytkownika (przedział wieku, płeć, przybliżona lokalizacja ograniczona do miejscowości, zainteresowania określone na podstawie aktywności w sieci).

3. Administrator, w ramach zawierania wykonywania Umów, w tym Umów świadczenia usług dietetycznych może przetwarzać następujące kategorie danych: imię, nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu, adres), informacje dotyczące stanu zdrowia (np. wyniki badań, alergie, nietolerancje pokarmowe), preferencje i nawyki żywieniowe, dane dotyczące stylu życia (np. aktywność fizyczna), a także dane finansowe, takie jak numer konta bankowego, jeśli są niezbędne do realizacji płatności.. 

5. Cel przetwarzania danych osobowych

  1. Dane osobowe Użytkowników/Klientów są przetwarzane:

a) celem umożliwienia Użytkownikowi korzystania z usług oferowanych przez Platformę, w szczególności poprzez złożenia zamówienia przez Użytkownika za pośrednictwem Platformy wykonania Umowy i realizacji Usługi;

b) celem wykonania Umowy prowadzenia Konta Użytkownika na Platformie;

c) celem nawiązania kontaktu, udzielenia odpowiedzi lub podjęcia działań zgodnie z żądaniem Użytkownika/Klienta;

d) celem realizacji marketingu i promocji, wysyłki nNewslettera, dostarczenia zamówionych przez Użytkownika/Klienta usług lub produktów;

e) realizacji uzasadnionych interesów Administratora, w tym dochodzenie ewentualnych roszczeń przez Administratora;

f) celem wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie wystawienia dokumentów księgowych i prowadzenia ksiąg rachunkowych,

g) celem realizacji Umów zawartych między Klientem a Administratorem.

2. Jeżeli doszłoby do zmiany celów przetwarzania w stosunku do celu w jakim dane zostały zebrane, wówczas Administrator zobowiązuje się poinformować przed przystąpieniem do przetwarzania Użytkownika/Klienta, którego dane przetwarza o takiej zmianie.

3. Jeżeli będzie to konieczne dla wykonania celu określonego w pkt. 1 powyżej Administrator może udostępnić przetwarzane dane osobowe innym odbiorcom np. partnerom, księgowości, współpracownikom.

6. Czas przetwarzania danych osobowych

Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady, dane osobowe Użytkowników/Klientów są przetwarzane przez czas realizacji na rzecz Użytkownika/Klienta Usługi, prowadzenia Konta, udzielania odpowiedzi, zakończenia innych działań podjętych zgodnie z żądaniem Użytkownika/Klienta, realizacji Umowy (np. dotyczącej świadczenia usług dietetycznych), wykonania przez Administratora obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz przez czas dochodzenia ewentualnych roszczeń przez Administratora.

Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami Użytkowników lub Klientów, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie tego okresu dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

CZAS

ZAKRES PRZETWARZANYCH DANYCH

3 lub 6 lat

Dane osobowe przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; 3 lata w przypadku przedsiębiorców, 6 lat w przypadku osób niebędących przedsiębiorcami.

Do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania

Dane osobowe przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.

Do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności

Dane osobowe przetwarzane głównie do celów administrowania stroną internetową.

Do czasu wycofania zgody lub utraty przydatności

Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody Użytkownika, o ile wprost nie wskazano inaczej w momencie wyrażania zgody.

7. Odmowa udzielenia danych osobowych

Udostępnienie danych osobowych przez Użytkowników za pośrednictwem Platformy jest dobrowolne, jednak odmowa wskazania przez Użytkownika danych osobowych wyszczególnionych w pkt 4 ppkt 2 jest równoznaczna z uniemożliwiłem kontaktu i realizacji Usługi na rzecz Użytkownika.

Podanie danych osobowych w ramach realizacji Umów przez Administratora względem Klientów jest dobrowolne i zależy od decyzji Klienta, jednakże podanie określonych danych osobowych jest konieczne, aby zrealizować oczekiwania w zakresie zawarcia Umowy lub korzystania z Usług.

  1. Prawa Użytkownika związane z przetwarzaniem danych osobowych
  1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika/Klienta, Użytkownik/Klient posiada następujące prawa:

a) prawo dostępu do danych – zgodnie z art. 15 RODO,

b) prawo otrzymania kopii danych – zgodnie z art. 15 RODO,

c) prawo do sprostowania (poprawiania) danych – zgodnie z art. 16 RODO,

d) prawo do usunięcia danych – zgodnie z art. 17 RODO,

e) prawo do ograniczenia przetwarzania danych – zgodnie z art. 18 RODO,

f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – zgodnie z art. 21 RODO,

g) prawo do przenoszenia danych – zgodnie z art. 20 RODO,

h) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie zgodnie z art. 7 RODO, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

2. W przypadkach stwierdzenia, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych Użytkowników narusza przepisy RODO, użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

9. Prawo do wycofania zgody

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się na podstawie zgody użytkownika Strony (art. 6 ust. 1 lit. aAa lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO), to ten Uużytkownik/Klient może w każdej chwili swoją zgodę wycofać. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga wysłania przez Użytkownika wiadomości e-mail bezpośrednio do Administratora, na adres wskazany w pkt. 1 Polityki Prywatności,Prywatności lub złożenia oświadczenia o cofnięciu zgody w inny sposób, o którym Administrator pouczył tę osobę w momencie odbierania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

10. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz informacji o profilowaniu

  1. Administrator w oparciu o dane Użytkowników/Klientów nie podejmuje żadnych decyzji, które miałyby charakter zautomatyzowany.
  2. Administrator nie podejmuje także żadnych działań, które miałyby na celu profilowanie Użytkownika.

11. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

  1. Administrator nie przekazuje danych osobowych Użytkowników/Klientów do państw trzecich niebędących członkami Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  2. Z uwagi na globalny charakter serwisów potencjalnie możliwy transfer danych do państw trzecich z uwagi na korzystanie z usług zagranicznych dostawców, w szczególności:

a) serwisu Facebook (Meta Platforms Ireland Limited);

b) Google (Google Ireland Limited);

c) WhatsApp (WhatsApp Ireland Limited).

12. Przetwarzanie danych na temat zdrowia

W ramach świadczonych przez Administratora Usług dietetycznych, konieczne może okazać się przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, w tym danych dotyczących zdrowia Klientów. Przetwarzanie danych o zdrowiu jest niezbędne do dostosowania planów żywieniowych do indywidualnych potrzeb zdrowotnych, monitorowania ich postępów oraz zapewnienia optymalnych wyników zdrowotnych.

Zgodnie z RODO, przetwarzanie tych danych jest dozwolone wyłącznie pod ściśle określonymi warunkami i wymaga szczególnej troski oraz dodatkowych środków ochrony.

Administrator zapewnienia, że dane te są przetwarzane na podstawie wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą. Zapewnia, że wszelkie dane o zdrowiu są przetwarzane z najwyższym poziomem poufności i bezpieczeństwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz najlepszymi praktykami branżowymi.

Administrator potwierdza również, że dostęp do danych o zdrowiu jest ograniczony do osób upoważnionych, które przeszły odpowiednie szkolenia w zakresie ochrony danych osobowych i są świadome konieczności zachowania tych informacji w poufności. Klienci mają pełne prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, zgodnie z przepisami RODO.

13. Postanowienia końcowe

  1. Polityka prywatności obowiązuje od 3 stycznia 2025 roku.

FAQ

@2023 – Wszelkie prawa zastrzeżone. Dietetyk Patryk Puszkarz