REGULAMIN PLATFORMY
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Platformy dostępnej pod adresem https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/.
Usługodawcą Platformy jest: Patryk Puszkarz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Dietetyk Patryk Puszkarz, adres: Husów 293, 37-121 Husów, posiadający NIP: 8151816608 oraz REGON: 525334950.
I. Definicje
Określenia użyte w niniejszym Regulaminie posiadają następujące znaczenie:
1. Usługodawca – Patryk Puszkarz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Dietetyk Patryk Puszkarz, adres: Husów 293, 37-121 Husów, posiadający NIP: 8151816608 oraz REGON: 525334950;
2. Klient – Użytkownik, który złożył Zamówienie za pośrednictwem Platformy.
3. Konto – oznacza indywidualnie dla każdego Użytkownika wydzieloną część Platformy, uruchomioną na jego rzecz przez Usługodawcę, po dokonaniu przez Użytkownika procesu rejestracji.
4. Koszyk – usługa świadczona drogą elektroniczną; formularz stanowiący integralną część systemu zakupowego Platformy, w której Użytkownik określa i zatwierdza przedmiot oraz warunki Zamówienia;
5. Kursy – Usługa umożliwiająca dostęp Użytkownika do materiałów online tj. materiałów video i materiałów tekstowych.
6. Usługi – usługi, produkty dostępne dla Użytkowników za pośrednictwem Platformy, które mogą być przedmiotem sprzedaży lub umowy o świadczenie wybranej usługi. Katalog Usług dostępny jest pod adresem https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/wspolpraca/ oraz https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/kurs-io/.
7. Umowa – umowa zawierana na odległość drogą elektroniczną między Usługodawcą i Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie przez Usługodawcę danej Usługi lub umowa o dostarczenie Treści cyfrowej lub umowa obejmująca prowadzenie Konta.
8. Użytkownik – każda osoba korzystająca z Usług dostępnych na Platformie.
9. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.
10. Newsletter – informacje rozsyłane przez Usługodawcę za pomocą poczty elektronicznej.
11. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
12. Platforma – serwis internetowy dostępny pod adresem https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/.
13. Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika prowadzące do zawarcia Umowy, dokonywane za pośrednictwem Koszyka.
II. Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady korzystania z Platformy, w szczególności warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, składania Zamówienia przez Klienta oraz prawa i obowiązki Usługodawcy i Klienta.
2. Kontakt między Użytkownikiem a Usługodawcą może odbywać się:
1) za pośrednictwem poczty elektronicznej – adres e-mail: dietetyk.patryk.puszkarz@gmail.com;
2) telefonicznie – numer telefonu: 881488290;
3) za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/kontakt/.
3. Użytkownikiem może być:
1) osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
2) osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat a nie ukończyła 18 lat w zakresie w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. W innym przypadku do korzystania z Platformy niezbędna jest zgoda opiekuna prawnego/ rodzica. Zgoda powinna zostać wyrażona najpóźniej z chwilą złożenia Zamówienia. Usługodawca uprawniony jest do żądania niezwłocznego przesłania stosowanej zgody opiekuna prawnego/ rodzica za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4. Na Platformie obowiązuje całkowity zakaz wprowadzania treści o charakterze bezprawnym.
5. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych (w jakim celu, jakie dane) oraz informacje o podstawie prawnej przetwarzanych danych (odniesienie się do regulacji związanych z aktualnie obowiązującym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych – RODO), można znaleźć na stronie: https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/polityka-prywatnosci/
III. Zakres Usług dostępny na Platformie
1. Platforma umożliwia Użytkownikom bezpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną w formie funkcjonalności Platformy: interaktywne formularze, w tym formularz umożliwiający rejestrację Konta, Koszyk umożliwiający złożenie Zamówienia oraz Konto.
2. Użytkownik może dokonać rejestracji Konta przy wykorzystaniu funkcjonalności Platformy (interaktywny formularz).
3. Z chwilą potwierdzenia dokonania rejestracji Konta (potwierdzenie mailowe), między Użytkownikiem a Usługodawcą zostaje zawarta Umowa o świadczenie Usługi obejmującej prowadzenie Konta na czas nieokreślony. Użytkownik może wypowiedzieć Umowę obejmującą prowadzenie Konta w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym przy wykorzystaniu funkcjonalności Konta.
4. Za pośrednictwem Platformy, Użytkownik (posiadający Konto lub nieposiadający Konta) może skutecznie złożyć Zamówienie.
5. Za pośrednictwem Koszyka, Użytkownik ma możliwość złożenia Zamówienia obejmującego Usługi, które zostały szczegółowo opisane na Platformie w zakładce „współpraca” (link: https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/wspolpraca/) oraz w zakładce „kurs” (link: https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/kurs-io/). Usługi obejmują Kursy oraz pakiety współpracy dietetycznej tj. konsultację dietetyczną online realizowaną za pośrednictwem komunikatorów internetowych lub telefonicznie oraz spersonalizowane jadłospisy przygotowane przez Usługodawcę.
6. Kursy dostępne wyłącznie dla Użytkowników posiadających Konto. Kursy realizowane są przez Usługodawcę na zasadach określonych w rodz. IV poniżej.
7. Platforma umożliwia Użytkownikowi korzystanie z bezpłatnej Usługi subskrypcji Newslettera, opisanej w rodz. V poniżej.
8. Do skutecznego złożenia Zamówienia niezbędna jest realizacja płatności za daną Usługę zgodnie z rodz. VII poniżej.
9. W przypadku Usługi odpłatnej, momentem zawarcia Umowy pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą jest skuteczna realizacja płatności za daną Usługę.
IV. Kursy
1. Celem realizacji Zamówienia obejmującego Kursy konieczne jest uzupełnienie interaktywnego formularza dostępnego w zakładce Panel klienta lub uzupełnienie interaktywnego formularza dostępnego pod adresem https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/kurs-io/ z jednoczesnym obowiązkiem utworzenia Konta.
2. Za pośrednictwem Platformy, Usługodawca świadczy Usługę w postaci Kursu przy wykorzystaniu funkcjonalności Konta.
3. Z chwilą skutecznego złożenia Zamówienia obejmującego Kurs, Klient otrzymuje dostęp do wydzielonej części Konta, w której dostępne będą Treści Cyfrowe (materiały video oraz materiały tekstowe) udostępnione przez Usługodawcę,
4. Klient ma możliwość zapisania Treści Cyfrowych udostępnionych w ramach Kursu (z wyłączeniem materiałów w wideo) na urządzeniach mobilnych za pośrednictwem internetowej poczty, na którą będą wysłane wszystkie materiały.
5. Treści Cyfrowe udostępnione w ramach Kursów dostępne będą dla Klientów przez okres 1 roku od momentu rozpoczęcia realizacji danego Kursu przez Usługodawcę.
6. Treści Cyfrowe udostępnione Klientom w ramach Kursu mogą być wykorzystywane przez Klientów wyłącznie na ich potrzeby.
V. Newsletter
1. Usługa subskrypcji Newslettera świadczona jest przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników, którzy dobrowolnie wyrażą na to zgodę poprzez uzupełnienie i wysłanie interaktywnego formularza dostępnego pod adresem https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/.
2. Uzupełnienie i wysłanie interaktywnego formularza jest równoznaczne z zawarciem przez Użytkownika umowy o świadczenie usługi Newslettera na czas nieokreślony.
3. W każdym czasie Użytkownik zachowuje prawo do złożenia wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi Newslettera poprzez interaktywny formularz „wypisz się z newslettera” dostępny w wiadomości otrzymanej tytułem realizacji Newslettera.
VI. Opłaty
1. Usługodawca świadczy Usługi w sposób odpłatny.
2. Użytkowników obowiązują ceny wskazane na Platformie w zakładce „współpraca” dostępnej pod adresem https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/wspolpraca/. Wskazane ceny są cenami brutto tj. zawierają wszystkie podatki, wyrażone są w walucie: polski złoty.
3. Do skutecznego złożenia Zamówienia niezbędna jest realizacja przez Użytkownika płatności.
4. Płatność może nastąpić za pomocą systemów płatności elektronicznej wskazanych w interaktywnym formularzu Zamówienia.
5. Z chwilą realizacji płatności pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem zostaje zawarta Umowa na czas określony tj. na czas realizacji Usługi.
6. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
7. Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro
VII. Dostawa
1. W przypadku Usługi obejmujące dostarczenie Treści Cyfrowe, Treści Cyfrowe są dostarczane niezwłocznie po złożeniu Zamówienia przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, przy czym Użytkownik otrzymywać będzie takie Usługi na wskazany przez niego adres mailowy lub otrzyma dostęp do Treści Cyfrowych przy wykorzystaniu funkcjonalności Konta.
2. W przypadku Usługi w postaci pakietu współpracy dietetycznej:
1) pierwsza konsultacja dietetyczna będzie realizowana w terminach uzgodnionych pomiędzy Usługodawcą a Klientem za pośrednictwem poczty elektronicznej. Usługodawca zobowiązany jest skontaktować się z Klientem nie później niż w terminie 3 dni od dnia złożenia Zamówienia.
2) usługi obejmujące Treści cyfrowe (np. jadłospis) zostaną dostarczone Klientowi w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia realizacji pierwszej konsultacji i udzielenia Usługodawcy niezbędnych informacji przez Klienta.
3. W każdym przypadku, Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobranie Treści cyfrowej, zostały udostępnione Klientowi w sposób przez niego wybrany.
4. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności
VIII. Warunki techniczne
1. Celem korzystania z Usług Użytkownik powinien posiadać:
1) urządzenie umożliwiające połączenie z siecią Internet, w tym komputer typu desktop wraz z najnowszą przeglądarką Chrome lub Firefox posiadającym włączoną obsługę JavaScript i Cookies lub urządzenie mobilne poprzez dedykowaną aplikację mobilną w najnowszych systemach Android oraz iOS.
2) połączenie z siecią Internet;
3) dostęp do przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia mobilnego plików html.
2. Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Platformy może zostać uniemożliwione przez niewystraczające połączenie urządzenia z siecią Internet.
3. W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca w celu realizacji niektórych Usług, Użytkownik powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail).
4. W zależności od wyboru formy realizowania Usługi w postaci konsultacji dietetycznej online za pośrednictwem komunikatora internetowego, Klient powinien posiadać aktywne konto na platformie internetowej za pośrednictwem której realizowana będzie Usługa (np. Google, WhatsApp, Facebook).
IX. Oświadczenia Usługodawcy
1. Usługodawca oświadcza, że nie świadczy usług jako podmiot wykonujący działalność leczniczą w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 5 ustawy z 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej. Usługi świadczone przez Usługodawcę nie stanowią diagnozy lekarskiej ani konsultacji medycznej. Usługi w postaci konsultacji dietetycznej mają charakter informacyjny
2. Usługodawca zobowiązuje się do:
1) stałego świadczenia Usług, z zastrzeżeniem sytuacji, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności związanych z:
a) przerwą techniczną Platformy spowodowaną modyfikacją Platformy, narzędzi technicznych za pośrednictwem których świadczone są Usługi;
b) odmowy świadczenia Usług w związku z naruszeniem przez Użytkownika postanowień Regulaminu,
2) podjęcia wszelkich możliwych działań, które pozwolą na swobodne korzystanie z Platformy przez Użytkowników;
3) aktualizowania bieżących informacji dostępnych na Platformie.
3. Usługodawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, o których powziął wiadomość w czasie realizacji Usług. Obowiązek Usługodawcy jest bezterminowy.
4. Usługodawca zobowiązuje się do realizacji Usług z zachowaniem należytej staranności odpowiadającej charakterowi prowadzonej działalności.
5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość informacji przekazywanych przez Użytkowników.
6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem z Platformy, w szczególności spowodowane korzystaniem przez Użytkownika w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu, sprzeczny z prawem lub dobrymi obyczajami.
7. Usługodawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym w sytuacji:
1) naruszania przez Użytkownika postanowień Regulaminu;
2) podejmowania przez Użytkownika działań sprzecznych z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszających prawa i dobra osobiste innych Użytkowników.
X. Oświadczenie Użytkownika
1. Użytkownik zobowiązuje się do:
1)korzystania z Platformy zgodnie z Regulaminem
2)powstrzymania się od działań, które są niezgodne z prawem, sprzeczne z dobrymi obyczajami lub naruszające prawa i dobra osobiste innych Użytkowników.
2. Użytkownik zobowiązuje się do udzielenia rzetelnych i prawdziwych informacji niezbędnych Usługodawcy do realizacji Usług, w szczególności obejmujących aktualny stan zdrowia, nawyki żywieniowe, nietolerancje pokarmowe, odbyte choroby i alergie.
3. Jeżeli jest to niezbędne do realizacji Usługi, Użytkownik zobowiązuje się do dostarczenia wyników badań lekarskich lub wykonania ich we własnym zakresie na polecenie Usługodawcy.
XI. Niezgodność Treści cyfrowej z Umową
1. Jeżeli Usługodawca nie dostarczył Treści cyfrowej w terminie określonym w rodz. VII, Konsument może wezwać Usługodawcę do jej dostarczenia. Jeżeli Usługodawca nie dostarczy Treści cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Konsumenta i Usługodawcę terminie, Konsument może odstąpić od umowy o dostarczenie Treści cyfrowych.
2. Konsument może odstąpić od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych bez wzywania do dostarczenia Treści cyfrowej, jeżeli:
1) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Treści cyfrowej,
2) Konsument i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Treści cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
3. Ciężar dowodu dostarczenia Treści cyfrowej spoczywa na Usługodawcy.
4. Treść cyfrowa jest zgodna z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych, jeżeli zgodne z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych pozostają w szczególności jej:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
2) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy o dostarczanie Treści cyfrowych i który Usługodawca zaakceptował.
5. Treść cyfrowa, aby mogła zostać uznana za zgodną z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych, musi:
1) nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z Treści cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Treści cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Treści cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w imieniu Usługodawcy, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Usługodawca wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
b) przed zawarciem Umowy i dostarczaniem Treści cyfrowych publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy o dostarczanie Treści cyfrowych.
3) być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
4) być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Usługodawcę przed zawarciem umowy o dostarczanie Treści cyfrowych.
6. Usługodawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej oraz dostarcza je Konsumentowi przez czas:
1) dostarczania Treści cyfrowej określonej w Umowie o dostarczanie Treści cyfrowej, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły lub
2) zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj Treści cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, jeżeli umowa ta przewiduje dostarczanie Treści cyfrowej jednorazowo lub częściami.
7. Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawcę, Usługodawca, nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
1) poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
2) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę.
8. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej w zakresie, o którym mowa w ust. 6 i 7 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Treści cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową o dostarczanie Treści cyfrowej określonych w ust. 6 i 7 powyżej oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Treści cyfrowej.
9. W przypadku gdy Umowa o dostarczanie Treści cyfrowej przewiduje dostarczanie Treści cyfrowej w sposób ciągły, Treść cyfrowa musi pozostawać zgodna z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej przez oznaczony w tej umowie czas jej dostarczania.
10. Treść cyfrową Usługodawca dostarcza w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej.
11. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści cyfrowej dostarczanej jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Treści cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia. Usługodawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Treści cyfrowej, o której mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
12. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową o dostarczanie treści cyfrowych miał być dostarczany. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
13. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczenie Treści cyfrowej w zakresie obowiązku dostarczania aktualizacji w całym okresie wskazanym w ust. 6 powyżej.
14. Domniemania określone ust. 11 i ust. 13 powyżej nie mają zastosowania jeżeli:
1) środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Usługodawca poinformował Konsumenta w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej,
2) Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej o obowiązku współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczenie Treści cyfrowej w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
15. Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgoda z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej, Konsument może żądać od Usługodawcy doprowadzenia do zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej.
16. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową o dostarczenie Treści cyfrowej, jeżeli doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
17. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych oraz wartość Treści cyfrowej zgodnej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych.
18. Usługodawca doprowadza Treść cyfrową do zgodności z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
19. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową o dostarczanie Treści ponosi Usługodawca.
20. Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 16 i 17 powyżej.
2) Usługodawca nie doprowadził Treści cyfrowej do zgodności z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej zgodnie z ust. 18 powyżej;
3) brak zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Treść cyfrową do zgodności z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych zgodnie z ust. 15 – 19 powyżej,
4) brak zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczenie Treści cyfrowej jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania doprowadzenia do zgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej,
5) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowej do zgodności z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
21. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej, w jakiej wartość Treści cyfrowej niezgodnej z Umową o dostarczenie Treści cyfrowej pozostaje do wartości Treści cyfrowej zgodnej z Umową o dostarczenie Treści cyfrowej.
22. Konsument nie może odstąpić od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, jeżeli Treści cyfrowe są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści z Umową o dostarczanie Treści cyfrowej jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności jest istotny, a ciężar udowodnienia że jest inaczej spoczywa na Usługodawcy.
23. Usługodawca nie może żądać zapłaty za czas, w którym Treść cyfrowa była niezgodna z Umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy Konsument z nich faktycznie korzystał.
24. Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści cyfrowej niezgodnej z Umową o dostarczenie Treści cyfrowych oraz Treści cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych.
25. Usługodawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu lub obniżeniu ceny.
26. Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
XII. Odstąpienie od Umowy i wypowiedzenie Umowy
1. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 z późn. zm.). Termin odstąpienia od Umowy wynosi 14 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Konsument nie ma obowiązku korzystania ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
3. W celu odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest:
1) wysłać e-mail z oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy na adres dietetyk.patryk.puszkarz@gmail.com. Usługodawca niezwłocznie prześle Konsumentowi e-mail potwierdzający otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy;
2) wysłać oświadczenie na adres: Husów 293, 37-121 Husów.
4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. Usługodawca zaprzestaje świadczenia Usług na rzecz Konsumenta. W przypadku świadczenia Usługi odpłatnej, Usługodawca niezwłocznie, w terminie do 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca Konsumentowi koszt zakupu Usługi.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy, której przedmiotem jest dostarczenie Treści cyfrowych, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej Treści cyfrowej i udostępniania jej osobom trzecim.
6. Usługodawca oświadcza, że odstąpienie od Umowy nie przysługuje Konsumentowi do umów wskazanych art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy o Prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 z późn. zm.), których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Do Usług, o których mowa w zdaniu poprzednim należą w szczególności spersonalizowane jadłospisy przygotowane przez Usługodawcę.
7. Usługodawca oświadcza, że odstąpienie od Umowy nie przysługuje Konsumentowi do umów wskazanych art. 38 ust. 1 pkt 13 ustawy o Prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 z późn. zm.) tj. umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie zawarcia Umowy.
8. W przypadku Usług obejmujących pakiet współpracy dietetycznej, każda ze Stron jest uprawniona do wypowiedzenia Umowy z zachowaniem jednomiesięcznego terminu wypowiedzenia poprzez złożenie drugiej Stronie oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy:
1) Klient zobowiązany jest do wysłania oświadczenia o wypowiedzeniu umowy na adres Usługodawcy Husów 293, 37-121 Husów lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres dietetyk.patryk.puszkarz@gmail.com;
2) Usługodawca zobowiązany jest do wysłania oświadczenia o wypowiedzeniu umowy na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w interaktywnym formularzu składania Zamówienia.
9. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego” albo „Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
XIII. Reklamacje
1. Wszelkie reklamacje z tytułu odpowiedzialności za brak zgodności Usług z zawartą Umową należy składać na adres: Husów 293, 37-121 Husów lub adres email: dietetyk.patryk.puszkarz@gmail.com.
2. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Użytkownika, dane pozwalające zidentyfikować transakcję lub usługę (np. data transakcji), zakres reklamacji i przyczyna zgłoszenia, dane kontaktowe umożliwiające kontakt z Użytkownikiem po rozpatrzeniu reklamacji i podpis Użytkownika.
3. Reklamacja jest rozpatrywana przez Usługodawcę w terminie 14 dni od dnia jej złożenia, chyba że koniecznym było uzyskanie dodatkowych informacji od Użytkownika. W takim przypadku Usługodawca zwróci się do Użytkownika w terminie 5 dni od dnia doręczenia reklamacji o uzupełnienie niezbędnych informacji. Termin rozpatrzenia reklamacji biegnie od dnia doręczenia tych informacji Usługodawcy.
4. Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail, z którego została ona zgłoszona lub pocztą tradycyjną na adres, z którego przesyłka została nadana.
5. W przypadku gdy reklamacja zostanie uznana za zasadną, Usługodawca może zaoferować Klientowi inną formę wykonania Usługi, wymienić Usługę na inną usługę o tej samej wartości co reklamowana przez Klienta Usługa, lub zwrócić Klientowi część lub całość wniesionej przez Klienta opłaty. Zaniechanie udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od momentu jej zgłoszenia traktowane jest jako uwzględnienie reklamacji.
6. W przypadku odrzucenia reklamacji Klient ma prawo dochodzenia swoich roszczeń na drodze postępowania sądowego.
XIV. Bezpieczeństwo ochrony danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Użytkownika w związku z korzystaniem z Platformy jest Usługodawca.
2. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz prawa osoby przekazującej swoje dane osobowe zostały udostępnione w Polityce prywatności dostępnej pod adresem https://dietetykpatrykpuszkarz.pl/polityka-prywatnosci/.
3. Polityka prywatności stanowi integralną część Regulaminu.
XV. Opinie
1. Na Platformie dostępne są opinie Użytkowników, na rzecz których Usługodawca faktycznie realizował Usługi.
2. Opinie są weryfikowane przez Usługodawcę poprzez sprawdzenie czy zostały sporządzone przez Użytkowników, którzy faktycznie złożyli Zamówienie i na rzecz których Usługa została zrealizowana.
XVI. Postanowienia końcowe
3. Wszelkie materiały, grafiki, teksty dostępne na Platformie oraz przekazywane przez Usługodawcę Użytkownikowi w związku z realizacją Usług stanowią przedmiot ochrony praw autorskich i praw własności przemysłowej. Dalsze wykorzystywanie przez Użytkowników materiałów objętych ochroną może odbyć się wyłącznie za zgodą Usługodawcy.
4. Regulamin może podlegać zmianom w następujących przypadkach:
1) konieczności dostosowania postanowień Regulaminu do przepisów prawa, orzeczeń sądowych lub decyzji innych organów,
2) zmian funkcjonalnych i organizacyjnych Platformy, w tym wprowadzenia nowych usług świadczonych drogą elektroniczną,
3) zmiany warunków technicznych korzystania z Platformy,
4) zmian redakcyjnych, w tym usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich,
5) usprawnienia działania Platformy i obsługi Użytkowników,
6) konieczności poprawy bezpieczeństwa Użytkowników.
4. O każdej zmianie Regulaminu Usługodawca powiadomi Użytkowników posiadających Konto i Klientów (na rzecz których realizowana jest Usługa) drogą mailową z prawem wypowiedzenia Umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia Zamówienia.
5. Konsument ma możliwość skorzystania z alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów, w szczególności poprzez mediację lub w ramach arbitrażu. Informacje dotyczące pozasądowego rozwiązywania sporów pomiędzy przedsiębiorcą a Konsumentem dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostępnej pod adresem https://uokik.gov.pl/. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oferowanych przez unijną platformę internetowej dostępną pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6. Jeżeli Użytkownik nie chce skorzystać z rozwiązań wskazanych w ust. 4 powyżej, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu będą rozstrzygane przez sąd powszechny.
7. Regulamin obowiązuje od dnia 25 styczeń 2024 roku.
Załącznik nr 1 do Regulaminu – wzór oświadczenia o odstąpieniu
____________________, _____________________________
Przedsiębiorca: Patryk Puszkarz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Dietetyk Patryk Puszkarz, adres: Husów 293, 37-121 Husów, posiadający NIP: 8151816608 oraz REGON: 525334950.
Konsument: _________________________________________________________________________________________
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOSĆ
LUB POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA
Działając na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oświadczam, że odstępuję od umowy __________________________ zawartej w dniu ________________ obejmującej następujące świadczenie: _________________________ bez podawania przyczyny.
Jednocześnie proszę o zwrot ceny usługi objętej umową na rachunek bankowy o numerze: ________________________________________________ .
_______________________________
Podpis Konsumenta